VELKOMMEN

Velkommen innom min lille side!!
Det er hyggelig at du tittet inn.
Legg gjerne igjen en kommentar, det setter meg i en god stemning :-)
Håper du får en fin dag.

Hallo and welcome to my littel website.

I`m not that good at writing English, but nice that you are visiting. Wish you a nice day

mandag 3. mai 2010

pai

Idag baket vi pai til middag. Passet på å lage litt for mye slik at jeg fikk rester. Da laget vi 4 små pai som er fine lunsj måltider eller tur mat. Disse er gluten frie!
grunn deigen:
ca250g semper fin (glutefri) evt 200g hvetemel
125 g margarin
4 ss vann

fyll: 3 egg
2,5 dl melk
salt/pepper
2dl reven ost
+ fyll etter smak feks bacon, skinke, pølse, sopp, brocoli, løk m.v

jeg steker skallet i 15-20 min
deretter 20-30 min med fyll,
200 grader midt i ovnen

vi serverer gjerne en salat ig rømme, med pesto eller lignende gjerne en med litt smak på!
gutta elsker dette

6 kommentarer:

  1. Detta så digg ut du, og du, du er like flink til å strikke som meg om ikke flinkere :) Jeg har jo aldri strikket en Selbuvott, noe jeg snart kanskje burde forandre på hmmm

    SvarSlett
  2. Den paien så ikke dum ut, aldri tenkt på å ha mel i fyllet, men kanksje jeg skal prøve det neste gang ja :)

    SvarSlett
  3. Det så godt ut assa. :)

    SvarSlett
  4. Det er vel melk du skal ha i fyllet tenker jeg og ikke mel. Paiene ser perfekte ut, slik lunch vil jeg også ha.

    SvarSlett
  5. hehe, tenkte på det etterpå at egg og mel ble litt lite væske :P hehe... Men høres mer riktig ut med melk ja :)

    SvarSlett
  6. Nammi-jammi. Må prøves ut ja ;-)
    Takk for at du deler.

    Marit

    SvarSlett