VELKOMMEN

Velkommen innom min lille side!!
Det er hyggelig at du tittet inn.
Legg gjerne igjen en kommentar, det setter meg i en god stemning :-)
Håper du får en fin dag.

Hallo and welcome to my littel website.

I`m not that good at writing English, but nice that you are visiting. Wish you a nice day

tirsdag 7. september 2010

tur

søndagen var vi på tur igjen. Nydelig høst vær. Gikk ut til Onsøy knipen. et nydelig skue i det flotte været. Turmat har vi altid med på stormkjøkkenet. Men denne gangen prøvde jeg noe nytt.. På en eller annen blogg som jeg desverre ikke husker hvor fant jeg en pølse gryte oppskrift.
Den er som følger
1 løk
4 fedd hvitløk
400 g pølse
1 boks brune bønner
1 ss tomatpurer
1 ss timian
1 knivsodd paprikakrydder
1 ts sukker
1ss balsamiko eddik
salt
pepper
chili
og 1 glass salsa


Det jeg gjorde var å steke pøler. løk hvitøk i pannen før jeg dro. Deretter tok jeg alt annet oppi  salas glasset. + boksen med bønner ble med..

Dette ble resultate
Vi fant ut at vi måtte ha ris til.. Jeg konkte risen i ca 5 min hjemme (jasminris) tømte alt opp på pølse termosen vår. Når vi kom frem til målet vårt. Var risen ferdig kokt og helt perfekt, samt ikke noe svidde ris..
Ble faktisk litt imponert av meg selv..
Vi har små boller vi bruker, slik at det blir enkelt å ha med (og ikke for tungt) Ikea er tingen..

Eller så har hverdagen hentet meg inn. Men nå har vi snart vasket ned hele huset. Gangen og WC har vi malt og ordnet. Det ble utrolig fint. Får se om bilder kommer etter hvert....
I morgen skal jeg til gastroskopi. både gruer og gleder meg.. men det blir nok bra når jeg er ferdig.. Ønsker alle en flott uke og krysser fingre på at været fortsetter like bra.

2 kommentarer:

  1. Så smart det med risen var :) *notere bak øret*

    Lykke til på gastroskopien imorgen :)

    SvarSlett
  2. Sjokoladene var VEEEEldig gode:)

    SvarSlett